۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۱۰۵۸۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

آمریکا در اوج ضعف و ناتوانی است|با انتخاب افراد اصلح به حل مشکلات کمک کنیم

آمریکا در اوج ضعف و ناتوانی است|با انتخاب افراد اصلح به حل مشکلات کمک کنیم
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه امروز آمریکا در اوج ضعف و ناتوانی قرار دارد، گفت: ان شاءالله به زودی شاهد نابودی آمریکا و هم پیمانانش خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در حطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، توجه به امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین ضرورت‌های امروز جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: به یقین زنده بودن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر سبب رشد و پویایی همه جانبه جامعه اسلامی می‌شود که باید مورد توجه جدی تک تک افراد جامعه قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه جامعه اسلامی برای تکامل نیازمند سه عنصر اصلی رهبری، حکومت صالح و مردم مجاهد است، افزود: به لطف الهی عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون هدایت‌های مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب است که باید قدردان آن باشیم.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه هنوز نظام اسلامی به معنای واقعی کلمه شکل نگرفته که این بزرگ‌ترین خسران است، اظهار کرد: علی رغم داشتن نیرو‌های لایق و خدوم در کشور، مشکلات فراوانی پیش روی تحقق نظام اسلامی برگرفته از قانون اساسی وجود دارد که باید برای رفع این مشکلات وارد میدان عمل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نقش مردم در شکل گیری نظام اسلامی را غیرقابل انکار دانست و ادامه داد: به یقین مردم می‌توانند با انتخاب افراد اصلح برای اداره کشور کمک شایانی به شکل گیری نظام اسلامی کنند که متأسفانه هنوز در این خصوص فرهنگ لازم شکل نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال جاری انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی در پیش روی مردم قرار دارد، گفت: امروز در آستانه برداشتن گام دوم انقلاب لازم است که مردم در مسأله انتخابات دقت و در تعیین سرنوشت نظام و کشور نقش داشته باشند.

وی در ادامه به سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیرماه اشاره کرد و افزود: تبلیغ و نشر پیام دین در میان مردم مهمترین رسالت این سازمان است که اگر به خوبی انجام شود، جامعه را از آسیب‌های اخلاقی مصون می‌کند.

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به در پیش رو بودن روز اصناف بر نقش اقتصادی این قشر تأکید کرد و گفت: اصناف وظیفه توزیع سالم مایحتاج مردم را برعهده دارند و مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد که توجه دولتمردان برای رفع مشکلات لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به در پیش بودن سالگرد عزل بنی صدر در این هفته اشاره کرد و افزود: یادآوری این موضوع از آنجا درخور اهمیت است که یادمان نرود در این چهل سال، انقلاب ماجرا‌های فراوان و گوناگونی را پشت سر گذاشته و از همه آن‌ها سرفراز بیرون آمده است.

امام جمعه شهرکرد تیرماه را ماه ترور دانست و تصریح کرد: همه ترور‌هایی که در سال‌های گذشته انجام گرفته با محوریت آمریکا بوده و مردم ایران این جنایت‌ها را فراموش نخواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز آمریکا در اوج ضعف و ناتوانی قرار دارد، اظهار کرد: ان شاءالله به زودی شاهد نابودی آمریکا و هم پیمانانش خواهیم بود و این وعده الهی است که تحقق پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه، گفت: خوشبختانه با سپردن سکان این قوه به فردی صالح و شایسته همگان امیدواریم که امور قضائی و مبارزه با فساد در جامعه بیش از پیش با جدیت دنبال شود. /۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات